Didactica. Fundamente si dezvoltari cognitiviste
Mai multe detalii
»
Cercetarile recente din domeniul stiintelor cognitive, in special din psihologia cognitiva, creeaza premisele unor restructurari semnificative ale conceptiilor pedagogice privind modul in care se produce invatarea. Lucrarea ofera o analiza din perspectiva cognitivista a didacticii generale, abordand teoriile invatarii vehiculate de literatura psihologica si pedagogica.a acestora in maniera istorica si comparativa, sintetizarea paradigmelor educative pe care le genereaza contribuie la conturarea cadrului de dezvoltare teoretica a noii didactici de factura cognitivista. Profesorii vor gasi in volum indrumari atat de ordin stiintific, vizand cu precadere teoriile invatarii, cat si de ordin metodic.
Cuprins:Teoriile invatarii si incidenta lor asupra restructurarii didacticii;Orientarile majore in psihologia invatarii si in educatie in secolul XX: behaviorismul, constructivismul, socioconstructivismul si teoriile cognitiviste;Modificabilitatea inteligentei si procesualitatea educatiei;Controverse asupra ideii de modificare a inteligentei;Teorii psihologice partizane ale modificabilitatii inteligentei;Modificabilitatea inteligentei si educatia cognitiva;Finalitatile educatiei in viziunea psihologiei cognitive;Continutul invatamantului in viziune cognitivista;Metodologia instruirii in perspectiva cognitivista;Principiile didactice - o analiza cognitivista;Regandirea strategiilor de evaluare sub influenta achizitiilor psihologiei cognitive.
Mai multe detalii
»
Cărți Stiintele educatiei.structuri, continuturi, tehnici
Vezi toate cărțile Stiintele educatiei.structuri, continuturi, tehnici
Cărți Pedagogie
Vezi toate cărțile Pedagogie
Cărți Psihologie, Pedagogie
Vezi toate cărțile Psihologie, Pedagogie
Cele mai vândute cărți
Prima pagina