Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii

Noel Burch, Thomas Gordon

Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii

Pret:

45
00
Lei


Mai multe detalii »
Prin ce se deosebeste o lectie izbutita de o ora nereusita? Dar un profesor motivat de un dascal plafonat? Dincolo de materia predata sau de calitatea elevilor, diferenta provine in primul rand din calitatea relatiilor interpersonale, sustine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru ?eficientizarea? profesorilor. Plecand de la cazuri concrete, autorii ofera instrumentele necesare pentru imbunatatirea aptitudinilor de comunicare si de aplanare a conflictelor iscate in clasa. De peste patru decenii, metoda Gordon demonstreaza ca dascalii pot evita mesajele devalorizante, ca pot lua decizii care sa-i motiveze pe toti elevii si ca sunt in stare sa treaca peste capcanele autoritarismului si permisivitatii excesive. CuprinsCum pot profita profesorii din plin de aceasta carteIdeea cartii si cui i se adreseazaNota autorului 1. RELATIA INVATATOR-INVATACEL: VERIGA LIPSACe este crucial in relatia profesor-elevAptitudini testate, nu abstractii vagiAptitudini care ii ajuta pe elevi sa se dezvolte O alternativa la jocul ?halei-hop?O singura filosofie pentru elevii de toate varstele si de toate felurileCe se poate face in legatura cu omniprezenta problema disciplinaraCum sa rezolvam controversa autoritar-permisiv 2. UN MODEL DE RELATII EFICIENTE PROFESOR-ELEVMituri, asteptari si jocul de rolCe inseamna o relatie buna profesor-elev?O modalitate de a privi relatia profesor-elevProfesori intoleranti si profesori toleranti: o diferenta crucialaGranita mobila din schimbatoarea Fereastra ComportamentalaCum sa intelegem schimbarile interioare (ale profesorului)Cum sa intelegem diferite sentimente fata de diversii elevi Cum sa intelegem intuenta mediului sau a situatieiAjuta la ceva toleranta mimata?Cui i se atribuie problema?De ce este atat de importanta ?atributia? problemeiDe ce este importanta Zona fara probleme3. CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII AU PROBLEMEDe ce nu reusesc profesorii sa ajute la rezolvarea problemelor elevilorLimbajul de neacceptare: cele Douasprezece Obstacole din calea comunicariiDe ce limbajul acceptarii este atat de eficientMetode constructive de a-i ajuta pe elevii cu problemeCe inseamna de fapt comunicareaCum sa invatam sa ascultam activCe este necesar pentru o Ascultare Activa eficienta?De ce sa consiliez elevii? Sunt doar un profesor!?Doua tipuri de comunicare verbala si efectele lor asupra elevilor: o trecere in revistaCele Douasprezece Obstacole in calea comunicariiCatalizatorii comunicarii4. MULTIPLELE UTILIZARI ALE ASCULTARII ACTIVE Cum sa promovezi discutii eficiente centrate pe continutCum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a face fata rezistentei elevuluiCum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a-i ajuta pe elevii dependentiCum se poate profita de grupurile de discutii centrate pe elevCum ajuta Ascultarea Activa in sedintele cu parintiiCe pot realiza sedintele in treiRezumat5. CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII LE CREEAZA PROBLEME Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilorUnde duc confruntarile ineficienteDe ce sunt ineficiente mesajele-solutieDe ce esueaza mesajele de dominareDe ce esueaza mesajele indirecteMesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana IDe ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-aDe ce sunt mai eficiente mesajele la persoana ICum sa formulezi un mesaj la persoana ICum sa schimbi registrul dupa emiterea unui mesaj la persoana IIn ce fel profesorii isi pot crea singuri problemeTrimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscantaCe se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I6. CUM SA SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASA CA SA PREINTAMPINI PROBLEMELE Cateva deficiente ale salii de clasa tipiceCum sa abordezi creativ schimbareaO abordare sistematica a mediului salii de clasaCum sa imbogatim mediulCum sa saracim mediulCum sa limitam mediulCum sa largim cadrele mediuluiCum sa reorganizam mediulCum sa simplificam mediulCum sa sistematizam mediulCum sa planificamCum sa imbunatatim calitatea timpului petrecut in clasaImensul potential al Zonei de Predare?Invatare7. CONFLICTUL IN CLASAIn ce consta conflictul ?Care este cauza reala a conflictelor ?Cum rezolva de obicei profesorii conflicteleCele doua tipuri de abordari castig?-pierdere: Metoda I si Metoda IIAutoritatea in sala de cursLimitarile considerabile ale puterii in sala de cursMecanismele adaptative pe care le folosesc eleviiDe ce sa nu folosim Metoda II ?Cum il afecteaza puterea pe cel care castigaCum sunt justificate puterea si autoritatea8. REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA ?AVANTAJULUI RECIPROC? Metoda III: rezolvarea conflictelor pe baza principiului ?avantajului reciproc"Cum functioneaza Metoda III in clasaPremise pentru aplicarea Metodei IIIMetoda III: procesul in sase pasi de rezolvare a problemelorCum functioneaza Metoda III in clasaInregistrarea unei sedinte de aplicare a Metodei IIIBeneficii si recompense pentru aplicare a Metodei III9. CUM APLICAM METODA ?AVANTAJULUI RECIPROC?: ALTE UTILIZARI ALE METODEI III IN SCOALACum se rezolva conflictele predare?invatare prin Metoda IIICum se rezolva conflictele dintre elevi prin Metoda IIICum se stabilesc regulile si politicile clasei apeland la Metoda IIICum se desfasoara sedintele de stabilire a regulilorCum se abordeaza problemele tipice intalnite de profesori in aplicarea Metodei IIIExista situatii cand e necesara Metoda I?Cat este de important ca elevii insisi sa invete astfel de deprinderi10. CAND VALORILE SCOLII INTRA IN CONFLICTCum identificam o coliziune de valoriDe ce mesajele la persoana I functioneaza rar in rezolvarea coliziunilor valoriceDe ce nu prea functioneaza Metoda III in rezolvarea coliziunilor valoriceDe ce Metoda I este ineficienta in rezolvarea coliziunilor valoriceDe ce este Metoda II ineficienta in rezolvarea coliziunilor valoriceCum se rezolva coliziunile valorice11. OPTIMIZAREA CONDITIILOR DE PREDARE IN SCOALACaracteristicile problematice ale scolilorCe pot face profesorii pentru a-si spori eficienta in cadrul organizatiei?Imi pot folosi abilitatile de confruntare in relatia cu seful meu??Cum sa devenim mai eficienti in cadrul intrunirilorCum sa fii un consultant eficientDeveniti avocatii elevilor vostriSugestii de lecturaMultumiri


Mai multe detalii »


Carți de acelaș autor: Noel Burch, Thomas Gordon


Cărți Psihologie practica
34.00lei
27.20lei
99.75lei
34.00lei

Vezi toate cărțile Psihologie practica



Cărți Pedagogie

Vezi toate cărțile Pedagogie



Cărți Psihologie, Pedagogie

Vezi toate cărțile Psihologie, Pedagogie



Cele mai vândute cărți
52.25lei
39.90lei
19.55lei
10.00lei
30.00lei
49.90lei
15.75lei



Prima pagina