In stilul Virgin
Mai multe detalii
»
Aceasta carte face parte din colectia Co-lectia de antreprenoriat a editurii Publica.?Nu exista o cale mai buna de a invata cum sa reusesti in afaceri decat sa inveti din greseli - ale tale sau ale altora. Am vazut adesea studii de caz in care se analiza cum si de ce anumite companii au atins recorduri, si-au crescut bugetele si au reusit dincolo de orice inchipuire. Astfel de studii isi au utilitatea lor, desigur, dar povestile despre firmele care nu au mers foarte bine ma intereseaza in mod special. Invat mult mai multe din ele.Unul dintre motivele pentru care companiile Virgin au avut succes de-a lungul anilor este acela ca le permitem angajatilor sa faca greseli - iar apoi sa invete din ele. Din moment ce structura noastra manageriala este total descentralizata, echipele noastre sunt provocate sa conduca afacerile ca si cum ar fi proprietatea lor. Am descoperit ca acest lucru creeaza un grad ridicat de loialitate, devotiune si inovare. Cand lucrurile merg prost, membrii echipei se simt atat de legati de companie incat isi sufleca manecile si se pun pe treaba.? - Richard Branson?Proprietarilor de firme mici le este adesea greu sa invete cum sa gestioneze succesul. Cand o firma merge bine, multi patroni sau directori generali incep sa se axeze exclusiv pe cresterea profitului, indiferent de costuri, abandonand tot ce facuse odata afacerea speciala. De obicei, fondatorul se muta intr-un birou mare la etaj si nu mai pune deloc piciorul in fabrica. Angajatii care au contribuit la succesul initial al companiei descopera brusc ca sunt ultimii care afla ce se intampla si ca punctele lor de vedere nu mai sunt apreciate sau cautate.Asadar, incearca sa te asiguri ca firma ta creste intr-un ritm adecvat si, daca este posibil, implica-ti angajatii in evolutia ei. Daca detii o firma mica si te gandesti la o extindere, spune-le tuturor angajatilor despre planul tau - include-i pe toti, de la soferul de camion si pana la conducerea superioara - si solicita-le contributia. Daca este posibil, cel mai bine ar fi sa analizati impreuna detaliile extinderii, luand in considerare provocarile care stau in calea angajatilor si incluzand corectiile dorite de ei. Principalii castigatori vor fi clientii, iar rezultatul final va fi cel dorit de toata lumea.? - Richard Branson
Mai multe detalii
»
Cărți Economie
Vezi toate cărțile Economie
Cărți Business, economie, finante
Vezi toate cărțile Business, economie, finante
Cele mai vândute cărți
Prima pagina