Ghid pentru predarea orelor de compunere pentru clasele III-IV
Mai multe detalii
»
În condițiile în care școala contemporană deplasează accentul de pe memorarea unei cantități de cunoștințe pe însușirea metodelor și tehnicilor muncii intelectuale, pe dobândirea deprinderilor de muncă independentă, elevul devine participant activ la propria formare, iar învățătorul se situează pe o nouă poziție, aceea de îndrumător al elevului; el îi transmite noțiunile fundamentale, îl înarmează cu metode și tehnici de studiu, îl învață cum să învețe. Din această perspectivă, compunerea capătă sarcini sporite. Pe lângă însușirea exprimării corecte orale și scrise, a elevilor, activitățile specifice disciplinei vizează dezvoltarea imaginației și gândirii acestora, formarea deprinderii de a-și ordona logic ideile, de a le dezvolta, de a crea contribuind astfel la formarea personalității copiilor. Lipsa unor lucrări adecvate care să vină în sprijinul orelor de compunere îi pun pe învățători în situația - necesară de altfel - de a folosi surse adiacente de informare. Aceștia însă nu se află, în toate cazurile, la îndemâna învățătorilor. În sfârșit, nu trebuie ignorat nici faptul că în domeniul muncii solare improvizația și ficțiunea sunt de-a dreptul vătămătoare. Aceste considerente ne-au îndemnat să realizăm această lucrare, care poate fi considerată ca o sinceră invitație la colaborare și confruntare. Autoarele
Mai multe detalii
»
Cărți Ghidul profesorului
Vezi toate cărțile Ghidul profesorului
Cărți Resurse didactice si interdisciplinare
Vezi toate cărțile Resurse didactice si interdisciplinare
Cărți Romana
Vezi toate cărțile Romana
Cărți Clasa a III-a
Vezi toate cărțile Clasa a III-a
Cărți Clasa a IV-a
Vezi toate cărțile Clasa a IV-a
Cărți scolare
Vezi toate cărțile scolare
Cele mai vândute cărți
Prima pagina