Bacalaureat 2023. O prezentare cronologică a literaturii române prin 70 de teste pentru evaluarea curentă si bacalaureat
Mai multe detalii
»
Lucrarea a fost avizată de Ministerul Educaţ iei ş i Cercet ării prin Ordinul nr . 6250 / 21.12. 2020 ş i se reg ăse ş te la poziţ ia nr . 19 din anexa Ordinului . Lucrarea este realizat ă în conformitate cu Programa de Bacalaureat în vigoare pentru disciplina Limba ş i literatura român ă , aprobată prin O . M . nr . 4923 / 2013 . O prezentare cronologic ă a literaturii române prin 70 de teste pentru evaluarea curent ă si bacalaureat Subiectul I si al ll - lea + 10 teste complete , cu sugestii de rezolvare Prin această lucrare le propunem elevilor un antrenament consistent pentru abordarea optim ă a subiectelor I ş i al II - lea , care însumează 60 de puncte din totalul de 100 de puncte . î mpreun ă cu celelalte lucrări ale noastre - Eseul . Varianta rapid ă pentru bacalaureat ş i Eseul argumentativ , cartea alc ă tuie ş te o triad ă de succes din colec ţ ia Preg ă tire BAC a editurii Art Klett. Amintim structura probei scrise de bacalaureat , pentru a sesiza ponderea , în ansamblul testului, a subiectelor I ş i al II - lea abordate preponderent în aceast ă lucrare : • Subiectul I ( 50 de puncte ) folose ş te ca suport un text nonliterar ş i este alcă tuit din doi itemi : unul semiobiectiv (A) de tip întrebare structurată, con ţ in â nd cinci cerin ţe, ş i unul subiectiv (B) de tip eseu argumentativ. • Subiectul al II -lea ( 10 puncte ) , de tip întrebare cu r ăspuns scurt, foloseş te ca suport un text literar la prima vedere (epic, liric sau dramatic). Subiectele I ş i al II - lea sunt comune tuturor filierelor, profilurilor ş i speciali ză rilor . • Subiectul al III -lea ( 30 de puncte ) , diferen ţ iat în func ţ ie de filieră, profil ş i specializare , este un eseu structurat al cărui conţinut vizează elemente de analiză tematică, structurală , stilistic ă a operelor literare ce aparţ in celor şaptesprezece autori canonici , curentelor culturale / literare, perioadelor , speciilor literare etc . Se adaug ă 10 puncte din oficiu , iar totalul este de 100 de puncte. Pornind de la ideea că preg ătirea secven ţ ial ă optimizează performan ţele candida ţ ilor la examen , am destinat această lucrare exersă rii , în special , a subiectelor I ş i al II - lea, î ntr - o viziune integratoare , necesară elevilor pentru a situa în cronologie etapele ş i marile personalităţ i ale literaturii rom â ne (autori cano nici sau alţi scriitori reprezentativi pentru epoci, curente ş i specii literare precizate în programa ş colară) . î n testele propuse , am corelat tematic textul literar ş i pe cel nonliterar, fragmentele selectate fiind ilustrative pentru momentele cele mai importante ale evolu ţ iei literaturii rom âne, î ncep ând cu fundamentele cultu rii rom â ne ş i încheind cu postmodernismul . Aceste teme se reg ăsesc în programa ş colară la toate profilurile , însă unele dintre ele sunt exceptate din programa de examen de la profilul real (conform tabelului sinoptic din final). Din dorin ţ a de a aprofunda Subiectul al II - lea, în cele 70 de teste din primul capitol am eliminat eseul de la Subiectul al III - lea, care nu face obiectul căr ţ ii de fa ţă , dar care este amplu abordat de noi în lucrarea Eseul Varianta rapidă pentru bacalaureat . î n schimb, am propus un grupaj de cinci itemi sub denumirea Exer seaz ă mai mult! , a că ror rezolvare le oferă elevilor mai multe chei de lectură a textului literar. Î n egală m ăsură , acest grupaj le oferă profesorilor posibilitatea de a evalua fiecare test cu 100 de puncte , la teze , lucr ă ri , pe parcursul celor patru ani de liceu , în situa ţ ia în care ar acorda pentru cele cinci cerin ţ e 30 de puncte ( 5 x 6 puncte ) ş i ar adă uga 10 puncte din oficiu. De asemenea, profesorii ar putea realiza teste de 100 de puncte , focalizate pe o anumit ă temă / lecţ ie din programa ş colară, adă ug ând , pentru 30 de puncte , eseul argumentativ potrivit ş i cele 10 puncte din oficiu. Pentru abordarea structurii complete a probei actuale de examen , î n etapa integr ă rii , am oferit , în capitolul al doilea, 10 variante complete (conform modelelor oficiale) însoţ ite de sugestii de rezolvare, care pot fi utilizate ca antrenament înaintea simulărilor sau a examenului propriu - zis . In plus , lucrarea cuprinde un capitol de no ţ iuni teoretice recapitulative , alcă tuit pe baza programei de examen ş i util în rezolvarea subiectelor aplicate pe textul literar , un tabel sinoptic care prezintă etapele literaturii rom â ne ş i un alt tabel care conţine sursele textelor din subiectele propuse în primele două capitole (organizat pe epoci ş i curente literare, dar ş i dup ă autori). Credem că lucrarea de faţă , cu o organizare inedită în raport cu altele de acest fel , le oferă liceenilor posibilitatea de a se preg ăti gradat pentru examen , trecând prin etapele de exersare ş i integrare , corespunz ătoare celor două capitole de teste, de a sistematiza cuno ş tinţele despre evolu ţ ia literaturii rom â ne ş i de a - ş i dezvolta competen ţele de lectură ş i pe cele culturale. Autoarele
Mai multe detalii
»
Cărți Bacalaureat
Vezi toate cărțile Bacalaureat
Cărți Clasa a IX-a
Vezi toate cărțile Clasa a IX-a
Cărți Clasa a X-a
Vezi toate cărțile Clasa a X-a
Cărți Romana
Vezi toate cărțile Romana
Cărți Examene si Concursuri
Vezi toate cărțile Examene si Concursuri
Cărți Clasa a XII-a
Vezi toate cărțile Clasa a XII-a
Cărți Clasa a XI-a
Vezi toate cărțile Clasa a XI-a
Cărți Culegeri.Teste.Fise
Vezi toate cărțile Culegeri.Teste.Fise
Cărți scolare
Vezi toate cărțile scolare
Cele mai vândute cărți
Prima pagina