Jocul didactic in invatamantul primar ed.2

Camelia Romanescu

Jocul didactic in invatamantul primar ed.2

Pret:

25
00
Lei


Mai multe detalii »
Jocul didactic in invatamantul primar Editia a II-a revizuita si adaugita? Cuprins: Capitolul I. Consideratii generale I.1. Conceptul de joc, caracteristici, clasificari I.2. Teorii despre joc I.3. Relatia dintre joc si invatare Capitolul II. Jocul didactic in invatamantul primar II.1. Profilul psihologic al varstei scolare mici II.2. Necesitatea folosirii jocului didactic in invatare la scolarul mic II.3. Functiile jocului didactic II.4. Componentele jocului didactic Capitolul III. Importanta jocului didactic in orele de matematica III.1. « Invatam jucandu-ne la matematica » III.2. Rolul invatatorului in pregatirea, conducerea si indrumarea jocului didactic III.3. Strategii de realizare a jocului didactic Capitolul IV. Rolul jocului didactic in dezvoltarea creativitatii elevului IV.1. Jocul didactic si metodele activ- participative IV.2. Jocuri didactice utilizate in orele de matematica Concluzii Bibliografie In joc, copilul transpune realitatea obiectiva, in special realitatea sociala. Evident, nu este vorba de o reproducere identica a realitatii, ci, in joc, copilul transfigureaza obiectele, fenomenele, relatiile, ceea ce presupune capacitatea de simbolizare, de abstractizare, capacitate ce nu poate forma decat prin exercitiu, in acelasi timp, procesele senzoriale. Prin joc, copilul isi imbogateste viata afectiva si, in acelasi timp, dobandeste in mod progresiv capacitatea de a-si stapani emotiile. El invata sa reactioneze sincer, pozitiv sau negativ, fata de ceea ce este bun, frumos, moral si fata de ceea ce e rau, imoral. Copilul gaseste cea mai eficienta recompensa in insusi faptul de a se juca. Latura volitionala este intens solicitata in joc. In acest sens jocul cu reguli devine o metoda de maxima eficienta. Eficienta jocului depinde de cele mai multe ori de felul in care invatatorul stie sa asigure o concordanta intre tema jocului si materialul didactic existent, de felul in care stie sa foloseasca cuvantul ca mijloc de indrumare a elevilor prin intrebari, raspunsuri, indicatii, explicatii, aprecieri. Ambianta de comunicare confera jocului o motivatie sociala suplimentara. Relatiile de grup intervin ca un factor organizatoric care exercita o influenta coercitiva, disciplinatoare asupra activitatii fiecarui copil. In joc, copilul invata sa se supuna cerintelor, regulilor impuse de colectiv. - Autoarea


Mai multe detalii »


Carți de acelaș autor: Camelia Romanescu


Cărți Pedagogie Metodica

Vezi toate cărțile Pedagogie Metodica



Cărți Stiinte Umaniste

Vezi toate cărțile Stiinte Umaniste



Cele mai vândute cărți
30.00lei
44.90lei
24.50lei
46.00lei



Prima pagina