Introducere in pedagogie

Miron-Alexandru Damian

Introducere in pedagogie

Pret:

27
00
Lei


Mai multe detalii »
I. INTRODUCERE IN PROBLEMATICA EDUCATIEI /13 I.1. Educatie si educabilitate / 13 I.2. Pedagogia ? stiinta si arta a educatiei /19 I.3. Didactica si obiectul sau de studiu ? procesul de invatamant/ 21 II. CARACTERISTICILE GENERALE ALE PROCESULUI DE INVATAMANT/ 23 II.1. Complementaritatea si interdependenta aspectelor formativ si informativ ale procesului de invatamant/ 23 II.2. Elevul ca subiect / obiect al educatiei in procesul de invatamant / 25 II.3. Caracterul cibernetic al procesului de invatamant/27 III. CURRICULUM SI INSTRUIRE/ 32 III.1. Curriculum - precizari conceptuale si scurt istoric /32 III.2. Acceptiuni si grade de generalitate ale curriculum-ului / 33 III.3. Curriculum-ul si formele educatiei / 35 III.4. Articularea formelor de curriculum formal, nonformal si Informal/ 40 IV. FINALITATI SI DIMENSIUNI ALE PROCESULUI DE INVATAMANT /43 IV.1. Idealul educational si scopurile educatiei ? finalitatim macrosistemice/ 43 IV.2. Dimensiunile procesului de invatamant / 46 V. DESPRE INVATARE. DELIMITARE CONCEPTUALA SI RELATIA CU TERMENI PEDAGOGICI CONECSI/ 53 V.1. Instruirea, informarea si formarea/ 55 V.2. Predarea si invatarea /56 V.3. Evaluarea/ 60 VI. TEORII PRIVIND INVATAREA /62 VI.1. Teoria organizarii cumulativ-ierarhice a invatarii / 63 VI.2. Teoria psihogenezei conceptelor si operatiilor intelectuale/ 66 VI.3. Teoria structurala a invatarii/ 68 VI.4. Teoria organizatorilor cognitivi / 70 VII. PRINCIPIILE DIDACTICE/74 VII.1. Scurt istoric si prezentare generala /74 VII.2. Descrierea principiilor didactice / 75 VII.3. Caracteristici si functii ale principiilor didactice / 80 VIII. FINALITATI MICROSISTEMICE ? OBIECTIVELE PEDAGOGICE ALE PROCESULUI DE INVATAMANT /82 VIII.1. a conceptului de obiectiv pedagogic / 83 VIII.2. Functii ale obiectivelor pedagogice /85 VIII.3. Taxonomia obiectivelor pedagogice /85 IX. FINALITATI MICROSISTEMICE. NIVELUL OPERATIONAL/ 89 IX.1. Operationalizarea obiectivelor pedagogice / 89 IX.2. Precautii si exigente in operationalizarea obiectivelor pedagogice/ 91 IX.3. Avantaje si limite ale operationalizarii /93 X. CONTINUTUL PROCESULUI DE INVATAMANT / 96 X.1. Delimitarea conceptului de continut al invatamantului /96 X.2. Surse si valori fundamentale implicate in proiectarea continuturilor/ 97 XI. ORDONAREA SI ORGANIZAREA CONTINUTURILOR / 102 XI.1. Modalitati de ordonare a continuturilor /102 XI.2. Organizare mono- si/sau interdisciplinara / 104 XI.3. Organizarea modulara a continuturilor/ 108 XII. ORGANIZAREA CONTINUTURILOR INVATAMANTULUI -DOCUMENTELE SCOLARE/111 XII.1. Planul de invatamant / 113 XII.2. Programa scolara /122 XII.3. Manualul scolar / 125 XIII. STRATEGIA DIDACTICA / 128 XIII.1. Delimitari si precizari conceptuale / 128 XIII.2. Functii indeplinite de metodele didactice. Criterii de clasificare /130 XIII.3. Functii indeplinite de mijloacele de invatamant. Criterii de clasificare/ 132 XIV. PREZENTAREA PRINCIPALELOR METODE SI PROCEDEE DIDACTICE / 136 XIV.1. Metode expozitive /136 XIV.2. Metode euristice/ 140 XIV.3. Metode algoritmice / 147 XV. EVALUAREA REZULTATELOR INVATARII (I) /153 XV.1. Introducere in problematica evaluarii/ 153 XV.2. Delimitarea conceptului de evaluare. Evaluarea rezultatelor invatarii si componentele sale. Forme de evaluare. Metode si procedee de evaluare si concretizarea rezultatelor/ 156 XV.3. Functiile evaluarii / 165 XV.4. Principalele repere ale sistemului de notare in invatamantul preuniversitar/ 166 XVI. EVALUAREA REZULTATELOR INVATARII (II) /169 XVI.1. Tipuri de evaluare didactica. Randamentul scolar/ 169 XVI.2. Modele de evaluare. Progresul scolar. Succesul si insuccesul scolar. Cauze si factori determinant/ 176 XVI.3. Erori frecvente in evaluare. Tipuri de examinatori/ 179 XVII. ORGANIZAREA ACTIVITATILOR DIDACTICE/ 185 XVII.1. Scoala si societate. Scoala, o institutie in permanenta si necesara transformare/ 185 XVII.2. Cadrul si formele de organizare a activitatilor didactice/ 187 XVII.3. Modalitati de organizare a activitatilor didactice/189 XVIII. PROIECTAREA PEDAGOGICA A INSTRUIRII/ 197 XVIII.1. Conceptul de proiectare pedagogica / 197 XVIII.2. Modele de proiectare pedagogica / 198 XVIII.3. Proiectarea activitatilor didactice / 200 XVIII.4. Tipuri si variante de lectii / 204 XIX. DIFERENTIERE SI PERSONALIZARE A INSTRUIRII / 210 XIX.1. Indivizi egali sau egalitate a sanselor? / 210 XIX.2. Diversitatea ofertei educationale. Conceptele pedagogice de diferentiere si personalizare a instruirii/212 XIX.3. Criterii si forme de diferentiere si personalizare a instruirii/ 213 XX. COMUNICAREA PEDAGOGICA. DIMENSIUNEA SPIRITUALA SI CONDITIA ETICA A RELATIEI FORMATOR?EDUCAT / 219 XX.1. Comunicarea umana. Forme de comunicare / 219 XX.2. Specificul comunicarii pedagogice / 222 XX.3. Modalitati de comunicare. Randamentul comunicarii. Exigente ale unei comunicari eficiente / 225 XX.4. Dimensiunea spirituala si conditia etica a relatiei formator-educat / 229


Mai multe detalii »



Cărți Educatie
39.00lei

Vezi toate cărțile Educatie



Cărți Stiinte sociale. Politica
49.90lei
39.90lei
41.00lei

Vezi toate cărțile Stiinte sociale. Politica



Cele mai vândute cărți
38.44lei
16.00lei
68.00lei
10.00lei



Prima pagina