Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum
Mai multe detalii
»
Cartea a aparut la editura Polirom, in colectia PLURAL.Ameliorarea continua a conditiilor de viata a devenit un scop al societatilor democratice, iar spiritul consumerist s-a infiltrat pana si in raporturile individului cu familia si religia, cu politica si sindicalismul, cu divertismentul si cultura. O extindere neincetata a logicii comerciale la toate sferele existentei marcheaza intrarea intr-o noua faza, cea a hiperconsumului. Totul devine marfa, motivatiile cumpararii isi pierd legatura traditionala cu pozitia sociala si sistemul claselor, iar consumul e unul emotional, subiectiv, axat exclusiv pe cautarea noutatii si a placerii. Si totusi, distantandu-se de criticile alarmiste ale societatii de consum si de entuziasmele facile generate de societatea bunastarii, eseul lui Gilles Lipovetsky arata ca perpetua noastra cautare a unei fericiri multiforme nu e reductibila la bunuri materiale. Noua etica consumerista nu presupune in mod necesar o infrangere a gandirii, ce isi gaseste un stimul inedit in chiar puternica individualizare a consumului, si in faptul ca individul e mai mult ca oricand nevoit sa-si caute propriile repere.Cuprins:Cele trei faze ale capitalismului de consum;Productie si marketing de masa;O tripla inventie: marca fabricii, ambalajul si publicitatea;Marile magazine;Dincolo de standing: consumul emotional;Consum, timp si joc;Inflatia de nou;Consumator ?profesionist? si consumator anarhic;Superman: obsesia performantei, placerile simturilor;Viata profesionala, viata privata;Intelepciunea sau ultima iluzie.
Mai multe detalii
»
Cărți Plural
Vezi toate cărțile Plural
Cărți Filologie
Vezi toate cărțile Filologie
Cărți Filosofie
Vezi toate cărțile Filosofie
Cele mai vândute cărți
Prima pagina