O sociologie a gustului

Alexandra Iliescu, Angelica Marinescu

O sociologie a gustului

Pret:

45
00
Lei


Mai multe detalii »
O sociologie a gustului. Estetica si dinamica sociala in gastronomie Gustul, dincolo de o simpla manifestare fiziologica, trebuie inteles in complexitatea sa sociala si culturala. Notiunea de gust acopera cel putin trei intelesuri diferite: primul sens este legat de organe de simt, al doilea se refera la ?judecata? estetica, de unde cunoscutul adagio de gustibus non disputandum est, al treilea sens ia in considerare dimensiunea sociala a gustului. In traditia clasica umanista, exista o paralela intre simtul fiziologic al gustului si gustul estetic, ca si intre gastronomie si estetica. Perioada contemporana, post-moderna, hipermoderna, definita de societatea de consum, dar si de ?capitalismul transestetic?, este scena unor fenomene complexe, de la globalizarea culturala la imperativul creativitatii, constand intr-o diversitate de culturi globale. Aceste fenomene sunt vizibile in redefinirea a ceea ce inseamna gust, de la estetic la social si culinar, noi ethos-uri, noi moduri de socializare, sub semnul tensiunii intre global si local, traditie si modernitate, cultura si economie.


Mai multe detalii »


Carți de acelaș autor: Alexandra Iliescu, Angelica Marinescu


Cărți Sociologie
63.92lei

Vezi toate cărțile Sociologie



Cărți Stiinte Umaniste

Vezi toate cărțile Stiinte Umaniste



Cele mai vândute cărți
48.48lei
29.00lei
18.00lei
38.38lei
130.00lei
69.90lei
149.00lei
34.34lei



Prima pagina