Ce admir la ceilalți? (planșă)
Mai multe detalii
»
Plan?? cu personaje pe scen? ?i 10 stickere ?flori?, având spa?ii destinate scrisului, unde copilul/adultul va nota numele persoanei la care cel mic admir? un aspect sau mai multe. V? încuraj?m s? le transmite?i copiilor c? ?i ceilal?i sunt importan?i, c? fiecare persoan? are tr?s?turi unice ?i se pricepe mai bine la ceva anume, c? nimeni nu este perfect ?i, prin urmare, nu se poate ca ei s? ob?in? toate premiile, de exemplu, iar al?ii, nimic. Oamenii se completeaz? prin ceea ce ?tiu s? fac?, iar când observ?m c? cineva are o tr?s?tur? fizic? deosebit?, e de preferat s? o recunoa?tem, s? o admir?m ?i s? încerc?m s? aducem unele îmbun?t??iri la propria persoan?, atât cât putem.
Invidia îi semnalizeaz?, de fapt, copilului, c? este deficitar într-o anumit? privin??, c? înc? nu are/nu a devenit ce/cum ?i-ar dori el, iar pentru atingerea dezideratelor, se impune mai mult? munc?, mai mult? implicare, corectarea unor comportamente etc. Altfel, sim?indu-se nedrept??it ?i nef?când nimic concret în direc?ia schimb?rii sale, invidia se va accentua, va deveni nociv? ?i îi va genera copilului un mare disconfort.
Plan?a este adecvat? pentru orice copil pe care ne propunem s? îl înv???m s? î?i gestioneze invidia, îns? recomand?m utilizarea ei inclusiv în scop preventiv; cei mici vor fi îndemna?i s? se felicite între ei, s? se bucure când ceva pl?cut se întâmpl? unuia dintre ei, când le place un lucru pe care îl are altcineva, iar ei nu sau înc? nu etc.
Beneficii: gestionarea invidiei, construirea unor interac?iuni umane s?n?toase, cre?terea toleran?ei la pierdere/insucces.
Sugestii de lucru: Mul?i copii nu accept? s? finalizeze un joc dac? presimt c? vor pierde sau în cazul în care ajung pân? la final, se sup?r? grav când constat? c? nu au câ?tigat ei, neavând puterea s? spun? ?Felicit?ri!? partenerului lor de joc. Al?i copii se întristeaz? când un fra?ior/un prieten prime?te în dar o juc?rie/tort de ziua sa, activându-li-se invidia. Plan?a permite lucrul individual cu copilul ? i se va explica faptul c? fiecare siluet? reprezint? o persoan? pe care el o admir? dintr-un anumit motiv (pot fi copii, adul?i, de sex masculin sau feminin). În semn de admira?ie, copilul îi va ?oferi? siluetei un sticker-floare sau chiar dou?, dac? este cazul. Florile vor fi lipite pe siluet?, una sub alta. V? recomand?m s? ave?i în vedere ?i persoane mai pu?in comode pentru copil, pentru ca acesta s? se str?duiasc? s? le caute ?i lor ceva de bine ?i chiar s? înve?e s? le admire punctele forte.
Men?iune: plan?a poate fi utilizat? ?i în cazul unor grupuri mici, pe care copiii le frecventeaz? des ? copiii sunt invita?i la anumite intervale s? î?i g?seasc? însu?iri frumoase, fapte pentru care s? se admire între ei, atmosfera din grup devenind treptat, una prietenoas?, cordial? ?i datorit? complimentelor pe care ei ?i le adreseaz?, pe parcurs.
Mai multe detalii
»
Cărți Back to School
Vezi toate cărțile Back to School
Cele mai vândute cărți
Prima pagina