Intelepciunea Angelica despre Divina Iubire si despre Divina Intelepciune
Mai multe detalii
»
Domnul, intrucat El este iubirea in insasi esenta Sa, adica Divina Iubire, apare in fata ingerilor din Cer ca Soare. Caldura care izvoraste din acest Soare este, in esenta sa, iubirea, iar Lumina care izvoraste din el este, in esenta sa, intelepciunea. Mai trebuie sa stim ca ingerii sunt deopotriva atat niste recipiente ale acestei calduri spirituale si ale acestei lumini spirituale, cat si niste iubiri si niste intelepciuni ? nu prin ei insisi, ci prin gratia Domnului. Aceasta caldura spirituala si aceasta lumina spirituala ii influenteaza si ii afecteaza nu numai pe ingeri, ci si pe oameni, in functie strict de capacitatea acestora de a se deschide si de a deveni niste recipiente ale lor. Ori, oamenii devin niste vase ale manifestarii caldurii si luminii spirituale in stransa legatura cu iubirea lor fata de Domnul si cu iubirea lor fata de aproapele. Fragmente 277. Gratie stiintei treptelor, care a fost expusa in aceasta Parte, este revelata aceasta Taina, si anume faptul ca toate aspectele mentalului, sau ale vointei si ale intelegerii omului, sunt, in actiunile sau in faptele lui, inchise aproape ca in samanta, in fructul sau in oul lucrurilor care apar in fata ochilor, precum si a celor care nu sunt vizibile. Actiunile insele, sau faptele, nu apar decat ca atare in exterior; insa in interior exista nenumarate aspecte - caci acolo sunt prezente fortele fibrelor motrice ale intregului trup care actioneaza la unison, precum si toate aspectele mentalului care excita si determina aceste forte (care tin de cele trei trepte, dupa cum am aratat mai sus). Asadar, intrucat acolo sunt prezente toate aspectele componente ale mentalului, sunt prezente si toate aspectele componente ale vointei sau toate starile afective specifice iubirii omului, care constituie prima treapta; de asemenea, sunt prezente si toate aspectele componente ale intelegerii, sau toate gandurile corespunzatoare perceptiei sale, care constituie cea de-a doua treapta, precum si toate aspectele componente ale memoriei, sau toate ideile gandirii (care este cea mai apropiata de limbaj), din care ele au fost culese, constituind astfel cea de-a treia treapta. Gratie tuturor acestor aspecte, determinate in actiuni, exista faptele, in care, privite in forma lor externa, nu apar deloc toate aspectele, mentionate anterior, desi acestea sunt in stare activa. Faptul ca aspectul final este complexul, continatorul si baza aspectelor anterioare este prezentat mai sus, in articolele nr. 209-216; iar faptul ca treptele de inaltime, in aspectul lor final, se afla in plenitudinea [manifestarii lor] se vede in articolele nr. 217-221. 278. Daca actiunile trupului, vazute de ochiul fizic, par a fi astfel, simple si uniforme precum forma externa a semintelor, a fructelor, oualor, si precum nucile si migdalele in coaja lor, insa cu toate acestea contin in ele toate aspectele anterioare din care provin, aceasta se datoreaza faptului ca orice aspect final este infasurat si prin aceasta este distinct de cele anterioare. La randul ei, fiecare treapta este acoperita de un invelis, fiind prin aceasta distincta de o alta treapta. De aceea, aspectele care tin de prima treapta nu sunt deloc cunoscute pe cea de-a doua treapta, iar cele care tin de aceasta treapta nu sunt deloc cunoscute pe cea de-a treia treapta. Sa luam urmatorul exemplu: Iubirea vointei, care reprezinta prima treapta a mentalului, nu este cunoscuta la nivelul intelepciunii intelegerii (care reprezinta cea de-a doua treapta a mentalului) decat printr-un fel de placere de a te gandi la un anumit lucru. Prima treapta (care, dupa cum am spus, este iubirea vointei) nu este cunoscuta la nivelul cunostintelor din memorie (care reprezinta cea de-a treia treapta) decat printr-un fel de farmec al cunoasterii si al vorbirii. Rezulta de aici ca fapta, care este actiunea trupului, cuprinde toate aceste aspecte, desi in forma sa externa ea se infatiseaza ca fiind simpla, unitara. 279. Toate acestea sunt confirmate prin faptul ca ingerii care sunt cel mai apropiati de nivelul fiintei umane percep unul cate unul aspectele care, conform Mentalului, sunt prezente in fapte; ingerii spirituali percep aspectele care sunt prezente in fapte conform intelegerii, iar ingerii celesti le percep pe acelea care sunt prezente in fapte conform vointei. Pare paradoxal, dar cu toate acestea este adevarat. Totodata, trebuie stiut faptul ca aspectele mentalului care tin de obiectul propus sau prezent se afla in mijloc, iar celelalte - de jur imprejurul lui, potrivit afinitatilor. ingerii spun ca in functie de fiecare fapta, omul este perceput asa cum este, dar in mod asemanator iubirii sale (care variaza in functie de determinarile acestei iubiri in cadrul starilor afective si, prin urmare, al gandurilor). ...intr-un cuvant, orice fapta sau orice lucrare a omului spiritual in fata ingerilor este ca un fruct savuros, util si frumos, care atunci cand este deschis si mancat confera savoare, o stare de rost implinit si felurite delicii. Faptul ca asa este pentru ingeri perceptia faptelor si a lucrarilor omului poate fi vazut mai sus, in articolul nr. 220. 280. La fel stau lucrurile si in privinta graiului omenesc; ingerii cunosc iubirea omului dupa sunetul rostirii sale; dupa articularea sunetului ei ii cunosc intelepciunea, iar dupa sensul cuvintelor ei ii afla cunoasterea. in plus, ei spun ca aceste trei aspecte se gasesc in fiecare cuvant, deoarece cuvantul este precum concZusum-ul, caci in el se afla atat sunetul, cat si articularea si sensul. - pag. 152 - 153
Mai multe detalii
»
Cărți Ezoterism
Vezi toate cărțile Ezoterism
Cărți Spiritualitate
Vezi toate cărțile Spiritualitate
Cele mai vândute cărți
Prima pagina