Inegalitate de oportunități educaționale și mecanisme de înscriere în învățământul preuniversitar românesc
Mai multe detalii
»
Obiectivul principal al lucrării este de a analiza o componentă a sistemului educațional românesc și anume efectele interacțiunii dintre principiul proximității în procesul de înscriere în învățământul primar și gimnazial și mecanismul de admitere la liceu. Lucrarea se adresează celor interesați de politicile educaționale și inegalitățile sociale, axându-se pe modalitatea în care este organizat sistemul educațional și consecințele acestor tipuri de politici și decizii pentru parcursul educațional al elevilor/elevelor. În acest sens, în lucrare este prezentat un studiu de caz care ilustrează relația între școala de proveniență a unui elev/unei eleve și tipul de liceu la care este admis/a în Municipiul București. Relevanța subiectului decurge din faptul că modalitatea în care este structurat sistemul de înscriere în preuniversitar are consecințe importate asupra parcursului educațional al elevilor/elevelor, ridicându-se problema asigurării principiului echității, unul din principiile care stau la baza funcționarii sistemul educațional românesc.
Mai multe detalii
»
Cărți Politica si relatii internationale
Vezi toate cărțile Politica si relatii internationale
Cărți Stiinte umaniste
Vezi toate cărțile Stiinte umaniste
Cele mai vândute cărți
Prima pagina