Ipostaze ale discursului repetat in presa romaneasca si italiana
Mai multe detalii
»
Cercetarea de fata are in vedere abordarea comparativa a discursului jurnalistic romanesc si italian actual din perspectiva prezentei in textul publicistic a trimiterilor la enunturi cunoscute, citate ca atare sau parafrazate, in scopul atragerii atentiei cititorilor si a invitarii acestora la lectura materialelor de presa.
Analiza acestor enunturi ?de efect? utilizate in publicistica romaneasca a constituit tema unor cercetari intreprinse in ultimii ani de catre Stelian Dumistracel, materializate in numeroase articole publicate in reviste de specialitate, precum si in doua volume la care vom face frecvent referire in studiul nostru (Discursul si Limbajul).
In ceea ce priveste publicistica italiana, analiza acestor enunturi a fost cercetata in treacat in cadrul unor studii dedicate evidentierii caracteristicilor limbajului publicistic italian din epoca actuala (de pilda, Dardano, Giornali, Faustini, Tecniche, Beccaria, Per difesa etc.). (Autoarea)
Mai multe detalii
»
Cărți Dimensiuni culturale
Vezi toate cărțile Dimensiuni culturale
Cărți Sociologie, stiinte politice
Vezi toate cărțile Sociologie, stiinte politice
Cărți Sociologie
Vezi toate cărțile Sociologie
Cele mai vândute cărți
Prima pagina