Efectul Sherlock Holmes

Victor Ieronim Stoichita

Efectul Sherlock Holmes

Pret:

16
99
Lei


Mai multe detalii »
?Aceasta carte, continuare a celei intitulate Vezi? Despre privire in pictura impresionista (Humanitas, 2007), isi propune sa abordeze arta filmica drept parte integranta a istoriei artei, sau mai bine spus a unei «arte a privirii». Ea abordeaza trei pelicule-cult, a caror tema reala este vazul (cu toate capcanele sale). Este vorba despre Fereastra din spate (1954?1955), Femeia disparuta (1937?1938) de Alfred Hitchcock, precum si despre Blow-Up al lui Michelangelo Antonioni (1966).Cele trei filme sunt analizate in lumina raportului dintre voyeurism, erotism si delict. Hitchcock gloseaza pe marginea acestui raport invocand arta picturii, presarandu-si discursul cu aluzii adesea ironice la structurile mixte formate din cuvinte si imagini (de pilda, la romanul politist ilustrat al lui Conan Doyle, avandu-l ca erou pe Sherlock Holmes), precum si cu trimiteri transparente la psihanaliza freudiana. Antonioni, in schimb, dandu-i parca replica, isi construieste filmul ca pe un discurs despre reprezentare si o meditatie asupra interpretarii sale. El dezvaluie limitele ontologice ale imaginii ca atare, in adancul careia se afla indefinitul si indefinibilul, vagul, lipsa, vidul, nimicul.? - Victor Ieronim Stoichita


Mai multe detalii »


Carți de acelaș autor: Victor Ieronim Stoichita
95.00lei
29.00lei


Cărți Publicistica
24.90lei
30.99lei
20.99lei
22.99lei
20.99lei
36.56lei

Vezi toate cărțile Publicistica



Cele mai vândute cărți
10.00lei
14.90lei
24.99lei
64.90lei
32.05lei
49.00lei
49.95lei
25.00lei



Prima pagina