Efectul Sherlock Holmes
Mai multe detalii
»
?Aceasta carte, continuare a celei intitulate Vezi? Despre privire in pictura impresionista (Humanitas, 2007), isi propune sa abordeze arta filmica drept parte integranta a istoriei artei, sau mai bine spus a unei «arte a privirii». Ea abordeaza trei pelicule-cult, a caror tema reala este vazul (cu toate capcanele sale). Este vorba despre Fereastra din spate (1954?1955), Femeia disparuta (1937?1938) de Alfred Hitchcock, precum si despre Blow-Up al lui Michelangelo Antonioni (1966).Cele trei filme sunt analizate in lumina raportului dintre voyeurism, erotism si delict. Hitchcock gloseaza pe marginea acestui raport invocand arta picturii, presarandu-si discursul cu aluzii adesea ironice la structurile mixte formate din cuvinte si imagini (de pilda, la romanul politist ilustrat al lui Conan Doyle, avandu-l ca erou pe Sherlock Holmes), precum si cu trimiteri transparente la psihanaliza freudiana. Antonioni, in schimb, dandu-i parca replica, isi construieste filmul ca pe un discurs despre reprezentare si o meditatie asupra interpretarii sale. El dezvaluie limitele ontologice ale imaginii ca atare, in adancul careia se afla indefinitul si indefinibilul, vagul, lipsa, vidul, nimicul.? - Victor Ieronim Stoichita
Mai multe detalii
»
Cărți Publicistica
Vezi toate cărțile Publicistica
Cele mai vândute cărți
Prima pagina