Crowdsourcing. De ce viitorul in afaceri e determinat de puterea maselor
Mai multe detalii
»
De ce P&G apeleaza mereu la amatori entuziasti, pentru a-si rezolva dilemele stiintifice si tehnice?Cum e posibil ca niste companii atat de diferite, precum iStockphoto si Threadless, sa aiba o mana de angajati si, totusi, sa obtina venituri de milioane de dolari anual?Si cand au preluat stafeta nativii digitali?In SUA s-a constatat ca exista mai multi adolescenti creatori de continut pe internet decat consumatori. Asadar, se implineste previziunea facuta de Alvin Toffler: consumatorii vor dobandi un control mare asupra crearii produselor, devenind astfel ?prosumatori?.Crowdsourcing ilustreaza felul in care puterea celor multi poate fi folosita pentru a face lucruri care erau candva responsabilitatea celor putini si specializati.Jeff Howe arata de ce masele sunt talentate, chibzuite, creative, surprinzatoare si eficiente. E o chestiune de meritocratie, unde varsta sexul, rasa, educatia si trecutul profesional nu mai conteaza. Calitatea muncii conteaza. Daca poti presta un serviciu nou, proiecta un produs inedit sau rezolva o problema inca nerezolvata, atunci slujba e a ta.Dar fenomenul de crowdsourcing a declansat schimbari dramatice in organizarea firmelor, angajarea fortei de munca si stilul de viata al oamenilor. Pe masura ce masele se impun prin inovatie, devine inevitabila disruptia fata de munca traditionala.Prin crowdsourcing obtii ceea ce iti trebuie ? mai rapid, mai ieftin, mai inteligent si mai usor.Howe ia la bani marunti atat consecintele pozitive, cat si pe cele negative ale acestui fascinant fenomen. Apeland la nenumarate informatii provenite din prima linie a acestei revolutii profesionale, el scoate la iveala o serie intreaga de povesti care arata implicatiile economice, culturale, politice si de afaceri provocate de crowdsourcing.
Mai multe detalii
»
Cărți Stiinte politice
Vezi toate cărțile Stiinte politice
Cărți Sociologie
Vezi toate cărțile Sociologie
Cele mai vândute cărți
Prima pagina