Arta agilitatii pentru pian
Mai multe detalii
»
Lucrarea prezinta 6 caiete, cu indicatii de studiu. Carl Czerny (Viena, 1791 - 1857), a fost pianist, pedagog si compozitor austriac. Elev al tatalui sau si al violonistului Wenzel Krumpholz, apoi al lui Beethoven, canta la 3 ani la pianoforte, compunea la sapte, iar la zece ani putea interpreta din memorie un amplu repertoriu. La 15 ani, avea el insusi discipoli printre care se va numara mai tarziu si pianistul german Liszt. Catalogul sau componistic numara peste o mie de lucrari: simfonii, concerte, muzica de camera, variatiuni (printre care cele pentru pian si orchestra pe Imnul imperial de Haydn), 24 de mise, patru recviemuri, in jur de 300 de graduale si ofertorii, aceasta fara a pune socoteala nenumaratele aranjamente si transcriptii, reflexe ale unei epoci de inalta virtuozitate pianistica. Toate aceste lucrari au cazut in uitare, dar productia lui didactica ramane si astazi la baza oricarei educatii pianistice. Fragment: "Caietul I NotÄ la studiul nr.1 Se recomandÄ sÄ se lucreze acest studiu Åi în transpoziÅ£ia lui do diez major, concomitent cu studiile 1 Åi 2 din culegerea "Gradus ad Parnassum" de Clementi, care trateazÄ aceleaÅi probleme tehnice. în transpoziÅ£ia lui do diez major se va pÄstra aceeaÅi digitaÅ£ie, poziÅ£ia mâinii ffind determinatÄ de aÅezarea degetelor 1 Åi 5 la marginea clapelor negre Åi a degetelor 2, 3, 4 între aceleaÅi taste. NotÄ la studiul nr. 2 Studiul trateazÄ problema arpegiilor mari Åi mici. El trebuie folosit ca punct de plecare în asimilarea acestora. Se recomandÄ sÄ se lucreze fiecare arpegiu pe întinderea a patru octave. Aici, ca Åi în studiul anterior, autorul acordÄ o însemnÄtate egalÄ ambelor mâini, problemele tehnice specifice punându-se în aceeaÅi mÄsurÄ pentru dreapta ca Åi pentru stânga. Pentru insuÅirea temeinicÄ a principiului tehnic general, a se vedea stucliile 10,12 Åi 19 din caietele Studii de agilitate op. 299. NotÄ la studiul nr. 3 Pentru a se obÅ£ine velocitatea necesarÄ realizÄrii acestui studiu se va acorda o atenÅ£ie deosebitÄ egalitÄÅ£ii în articularea degetelor. NotÄ la studiul nr. 4 In realizarea studiului de faÅ£Ä se va urmÄri atât precizia cât Åi nuanÅ£area vocii superioare (acest studiu urmÄreÅte egalizarea posibilitÄÅ£ilor tehnico-muzicale ale ambelor mâini). NotÄ la studiul nr. 5 Realizarea acestui studiu va putea fi consideratÄ deplinÄ când se va obÅ£ine o absolutÄ egalitate a mâinilor, în miÅcÄri paralele. Scopul tehnic al studiului de faÅ£Ä este întÄrirea maximÄ a degetelor ambelor mâini. (...) "
Mai multe detalii
»
Cărți Desen Muzica Film Teatru
Vezi toate cărțile Desen Muzica Film Teatru
Cărți Hobby Practic
Vezi toate cărțile Hobby Practic
Cele mai vândute cărți
Prima pagina