Managementul capitalului unui brand
Mai multe detalii
»
Cele mai importante active ale oric?rei afaceri sunt intangibile: numele companiei, brandurile, simbolurile ?i sloganurile, precum ?i asocierile care le caracterizeaz?, percep?ia calit??ii, recunoa?terea numelui, segmentul de baz? al cump?r?torilor. Mai sunt ?i alte resurse asupra c?rora exist? dreptul de proprietate, de genul: patente, m?rci înregistrate ?i rela?ii în interiorul re?elelor de distribu?ie. Activele cuprinse în capitalul unui brand reprezint? o surs? primar? pentru avantaje competitive ?i câ?tiguri ulterioare, afirm? David Aaker, autoritatea incontestabil? în branding a Americii. ?i totu?i, cercetarea demonstreaz? c? managerii nu pot raspunde cu deplin? certitudine la întreb?ri de genul: Care sunt asocierile care se fac în leg?tur? cu brandul lor? Care sunt nivelurile de recunoa?tere a brandului de c?tre consumatori? sau: Care este gradul de loialitate a cump?r?torilor? Mai mult, în ultimul deceniu, managerii, dispera?i dup? rezultate financiare pe termen scurt, au f?cut adesea r?u, f?r? s? vrea, propriilor branduri, prin intermediul promo?iilor de pre? ?i extensiilor de brand insuficient gândite, determinând, astfel, deterior?ri ireversibile ale valorii numelui acelui brand. De?i unele companii au creat recent un management al capitalului de brand, care s? protejeze valoarea numelui brandului, mult prea mul?i manageri, spune Aaker, nu în?eleg cu adev?rat conceptul de capital al brandului ?i modul în care acesta trebuie implementat. Într-o examinare fascinant? ?i în deplin? cuno?tin?? de cauz? a capitalului unui brand ca fenomen de pia??, Aaker ofer? o structur? clar? ?i bine definit? a rela?iei dintre un brand, pe de-o parte, ?i sloganul ?i simbolurile sale pe de alta, precum ?i a celor cinci active principale ale sale, structur? care le va dezv?lui managerilor modul în care capitalul unui brand contribuie la construirea valorii sale. Alte titluri pentru Liana Tomescu (traducator): Hei, Whipple, încearc? asta (2004) , Brandbuilders Reguli pentru revolu?ionari (2006) , Brandbuilders Esen?ialul despre promo?ii (2006) , Brandbuilders C?derea advertising-ului ?i ascensiunea PR-ului (2006) , Brandbuilders PR cu buget restrâns (2008) , Brandbuilders B2B brand management (2012) , Brandbuilders
Mai multe detalii
»
Cele mai vândute cărți
Prima pagina